W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.
Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów tutaj.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań skuteczności programów „Czytające szkoły” i „Czytające Przedszkola”:
Badania znajomości kampanii czytania „Cała Polska czyta dzieciom”
i zachowań związanych z czytaniem dzieciom - wyniki badań z 2011 r.
"Czytamy dzieciom ?" - wyniki badań CBOS z 2007 roku
"O różnych aspektach czytania książek" - wyniki badań z 2007 roku
Wyniki badań na temat czytania dzieciom - Gazeta.pl z 2007 roku
Wyniki badań IPSOS z 2006 roku - znajomość kampanii"Cała Polska czyta dzieciom"
Raport z badań programów "Czytające Szkoły" i " Czytające przedszkola" z 2006 roku (wersja skrócona)
Raport z badań programów "Czytające Szkoły" i " Czytające przedszkola" z 2006 roku (wersja pełna)
Badania, sfinansowane przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i przeprowadzone przez Ośrodek Ewaluacji wykazały, że w szkołach, które wprowadziły codzienne czytanie uczniom nastąpiły bardzo pozytywne zmiany:
poprawa poziomu wypowiedzi ustnych i pisemnych uczniów,
zwiększenie zasobu słownictwa czynnego i biernego,
wzrost wiedzy ogólnej uczniów,
wzrost zrozumienia tekstów i poleceń,
poprawa umiejętności refleksji i krytycznego myślenia,
rozwój wyobraźni i poczucia humoru,
poprawa wzajemnych relacji pomiędzy uczniami,
powstawanie więzi pomiędzy nauczycielem i uczniami,
spadek ilości aspołecznych, prowokacyjnych i agresywnych zachowań,
wzrost zaangażowania rodziców w czytanie dzieciom w domu,
wzrost czytelnictwa - uczniowie wypożyczają więcej książek